.
موتور جستوجوگر برای این که بتواند صفحات وبسایتها رتبه بندی کند لازم است آن ها را با هم مقایسه کند. موتورجستوجوگر برای این کار از الگوریتم خاصی استفاده می کند. این الگوریتم اهمیت یک صفحه و ارتباط محتوای آن را با عبارت جستوجو شده تعیین میکند. موتورجستوجوگر برای این که صفحات وبسایت ها را با هم مقایسه کند از مفاهیمی استفاده میکند که برای همه پارامترها مقایسه عددی در نظر میگیرد.
این مفاهیم عبارت انداز:
Keyword Frequency KF & Keyword Density KD & Keyword Proximity KProx & Keyword Prominence KProm
Keyword Frequency KF :
تعداد دفعات که یک کلمه در کل متن تکرار شده است را نشان میدهد.
Keyword Density KD :
به تعداد دفعاتی که یک کلمه نسبت به کل کلمات متن تکرار شده است، گفته میشود.
Keyword Proximity KProx :
به مکان کلمات نسبت به یک دیگر(دور یا نزدیکی آنها از هم) نشان میدهد.
Keyword Prominence KProm :
به مکان یک کلمه نسبت به کل کلمات دیگر متن اشاره میکند.(ارزش مکانی) کلمات ابتدای متن دارای عامل KProm بیشتری میباشند تا کلمات انتهایی متن.
موارد یاد شده را از این به بعد وزنها نامیده می شوند.
|
من |
ایران |
و |
طبیعت |
ایران |
را |
دوست |
دارم |
تعداد تکرار |
۱ |
۲ |
۱ |
۱ |
۲ |
۱ |
۱ |
۱ |
مکان کلمه |
یک |
دو |
سه |
چهار |
پنج |
شش |
هفت |
هشت |
ارزش مکانی |
۸/۸ | ۷/۸ | ۶/۸ | ۵/۸ | ۴/۸ | ۳/۸ | ۲/۸ | ۱/۸ |
چگالی کلمه |
۱/۸ | ۲/۸ | ۱/۸ | ۱/۸ | ۲/۸ | ۱/۸ | ۱/۸ | ۱/۸ |
تعداد کلمات |
هشت کلمه |
محاسبه وزنها در مثال داده شده
کلمه ایران دوبار تکرار شده است، پس چگالی آن روی خواهد بود. کلمه ایران در مکان دوم و پنجم تکرار شده است لذا
Kprom=1/2*{(7+4)/8}
کلمات من و ایران به هم نزدیک و کلمات من و دارم از هم دور میباشند. مفاهیم اشاره شده به هنگام ارزیابی هر صفحه برروی تمام پارامترهای مانند عنوان ، آدرس، نام، کلمات متن، کلمات استفاده شده در متن پیوندها آن، سرتیترهای متن، نام تصاویر استفاده شده در آن، متاهای آن و … اعمال می شود. بعد از اینکه این کار برای تمام صفحات وب سایت ها انجام شد، آنگاه تمام صفحات دارای مقایس های عددی خواهند بود که در این صورت مقایسه آن انجام پذیر است.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که الگوریتم آنها به طور مداوم در حال تغییر است. پس اگر در یک بازه زمانی شما با تمرکز بروی یک سری پارامترها رتبه وب سایت خود را بهبود داده اید نمی توان برای همیشه بروی این سری پارامترها تمرکر کرد.
موتورهای جستوجوگر کلمات بالای صفحه را بسیار مهم تر از بقیه کلمات آن در نظر می گیرند. و سعی کنید کلمات کلیدی خود را در بالای متن خود قرار بدهید و از برچسب های سرتیتر H1 و H2 استفاده کنید.
نظرات شما عزیزان:
برچسبها: