برای کاربران ویندوز –  دوست دارید کامپیوتر سریعتر و آماده بکارتری داشته باشید؟ نکاتی که امروز بیان می‌کنیم ترفندهای کوچکی هستند که تاثیرات بزرگی در کارایی و سرعت سیستم شما خواهند گذاشت. همه کامپیوترهایی می‌خوان که کارهایی رو بکنه که اونها می‌خوان! کامپیوترهای نو اینکار رو به خوبی انجام می‌دن! سریع هستند و سریع به درخواست شما پاسخ می‌دن و… اما بعد از استفاده زیاد از کامپیوتر و تغییر ندادن سیستم عامل مشکلات چهره خودشان را نشان می‌دهند و حتی به هنگ کردن بین فعالیت‌ها هم می‌رسند! الان خیلی از ما جیب چندان پری نداریم که به دنبال خرید سیستم جدیدی باشیم (شما که جیبتون پره برای ماهم دعا کنید!) پس با ما باشید تا نکاتی را مطرح کنیم که می‌تواند تاثیر خوبی در سرعت اجرایی کامپیوترتان داشته باشد.

نکته شماره ۱: اولین نکته که توجه و عمل به اون برای خیلی‌ها سخته اینه که میانبرها و مخصوصا فایلهای درون دسکتاپ را پاک کنید و آن را خالی نگه دارید. دسکتاپ خودتون رو تمیز نگه دارید. اگه ممکنه از هیچ میانبری هم برای برنامه ها استفاده نکنید و برای اینکار از منوی استارت استفاده کنید.

نکته شماره ۲: درایو C یا درایوی که سیستم عامل ویندوز روی آن نصب کردید را تمیز و دفرگ شده نگه دارید. توصیه می‌کنم از نصب برنامه‌ها و بازی‌ها برروی این درایو نیز خودداری کنید، چرا؟ چون این پارتیشن فایل‌های مهم سیستم عاملی را در خودش نگه داری می‌کنه و همچنین از اون برای حافظه مجازی هم استفاده می‌شه پس چه بهتر که تروتمیزتر و خالی‌تر باشه.

به ادامه مطلب بروید .........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, | 14:6 | نويسنده : dabir |

اگر شما هم هارد دیسکی دارید که آسیب دیده است و اطلاعاتتان از دست رفته است، بد نیست قبل از این که هاردتان را پیش کسی برای تعمیر یا بازیابی اطلاعات ببرید، خودتان دستی به آن بکشید و تلاشتان را بکنید. برای این کار قدم به قدم بعضی از راه های بازیابی اطلاعات از روی هارد را بررسی می کنیم.

قدم اول: هاردتان را وصل کرده و شرایط آن را بررسی کنید.

اولین کاری که بهتر است آن را انجام دهید این است که از سلامت فیزیکی هارد خود مطمئن شوید. برای این کار یا باید از کابل های SATA/IDE  به USB یا از داک های ایستاده هارد (تصویر هردو در زیر) استفاده کنید.
توسط این کابل ها یا داک می توانید به راحتی هارد خود را به کامپیوتر یا لپتاپ وصل کنید. صد البته که اگر شما یک کامپیوتر شخصی داشته باشید، می توانید این هارد را به صورت internal نصب کنید که احتمالا سختی اینکار شما را به همان روش های اولیه سوق خواهد داد. بهتر است کنترل های اولیه را انجام دهید. کنترل هایی مانند اینکه ظاهر فیزیکی هارد سالم است یا خیر، پین ها همه سالم هستند و شکسته شده باشند، می توانند در همان اول کار خیال شما را از سالم بودن یا نبودن هاردتان تا حدودی راحت کنند.
قدم دوم: برنامه بازیابی اطلاعات را نصب کنید و آماده به کار شوید!
قبل از انجام این کار بهتر است که برنامه ضدویروس تان را به روز رسانی کرده باشید. احتمالا مطموئن نیستید که در هاردتان چه چیزهایی پیدا می شود. پس بهتر است که همیشه برای مقابله با تهدید آماد باشید! حالا که همه چیز آماده است، باید یک برنامه بازیابی اطلاعات را دانلود کرده و نصب کنید.
1. برنامه Recuva: این برنامه برای ویندوز بوده و رایگان است. این برنامه..................      
به ادامه مطلب بروید ...

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, | 13:56 | نويسنده : dabir |


این روزها می توانید بگویید که بچه ها به اندازه کافی از وب و اینترنت سر در می آورند. با کمی کمک پدر و مادر ، آنها به راحتی می توانند اصول اولیه جستجو را درک کرده و بیاموزند. موتورهای جستجو معمول وب به کودکان کم سن و سال همچون بزرگسالان خدمات می دهند. اما حتی در موتورهای جستجویی که فیلترهای میانه رو اعمال می شود، برخی از مطالب و محتوا ممکن است مناسب برای این ذهن های راحت تاثیر پذیر مناسب نباشد.

مرور و نمایش محتوای مناسب و مطابق با اصول اخلاقی شاید اصلی ترین دلیل برای استفاده از موتور های جستجوی به طور خاص طراحی شده برای بچه ها باشد.دلیل بعدی استفاده از این موتور های جستجو شکل ظاهری آنهاست که بیشتر با روحیات کودکان یا نوجوانان مطابقت دارد. بی شک اجازه دادن به بچه ها برای استفاده و اجرای نتایج جستجو در وب با استفاده از یک موتور جستجو ویژه بچه ها به کاهش بار نگرانی ذهنی پدر و مادر در مورد امنیت کودکان در فضای مجازی کمک شایانی می کنند.

به ادامه بروید ..........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, | 13:51 | نويسنده : dabir |

کیوسک همگانی اینترنت نوع خاصی از ایستگاه اطلاع‌رسانی الکترونیکی است که به اینترنت متصل است. استفاده‌کنندگان می‌توانند در این ایستگاه‌ها کارهایی از قبیل خواندن نامه‌های الکترونیکی و گردش در وب را انجام دهند.

اغلب، کیوسک‌های اینترنت را می‌توان در محل‌های عمومی نظیر پایانه‌های مسافری، فرودگاه‌ها و ساختمانهای دولتی و ... مشاهده کرد و مورد استفاده قرار داد. البته کار اصلی بسیاری از این ایستگاه‌ها اطلاع‌رسانی در مورد خدمات یک موسسهٔ خاص است و خدمات دسترسی به اینترنت به عنوان یک خدمت جانبی ارائه می‌شود.

کیوسک اینترنتی  چیست و کارآرایی چگونه است

کیوسک اینترنتی یک محل دسترسی به اینترنت برای استفاده‌ی عموم است، درست همانند یک کیوسک تلفن، با این فرق که به جای زنگ‌زدن به قوم و خویش‏تان می‌توانید از امکانات اینترنتی استفاده کنید.

کیوسک‌های اینترنتی را معمولاً در اماکن عمومی مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، و یا راه‌آهن نصب می‌کنند تا از آن‌جا بتوانید ای‌‌میل‌های خود را بفرستید و یا از سایت‏های اینترنت بازدید نمایید. برای استفاده از کیوسک‌های اینترنتی،کارت‌های اعتباری مخصوصی -مانند کارت‌های تلفن- در نظر می‌گیرند. تمام کیوسک‌های اینترنتی تقریباً دارای یک صفحه‏کلید، ماوس (و یا یک غَلتکِ ثابت) و بالاخره یک نمایشگر هستند.

 

به ادامه مطلب بروید ....


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, | 13:40 | نويسنده : dabir |

چکيده ي يک مقاله ،فشرده ي يک مقاله است که آن را با حداقل کلمات ممکن معرفي مي کند .چکيده ها عمدتاً بردو نوعند :تمام نما و راهنما :نوع معمول در مجلات ،چکيده ي تمام نماست که کامل تر و دقيق تر است .چکيده با ديگر انواع نوشتار تفاوت دارد و نوشتن يک چکيده ي خوب مستلزم آموزش و تمرين است .
مقاله ي حاضر سعي دارد با نگاهي به تاريخچه چکيده نويسي و تعاريف و انوع چکيده ،خواننده را به اهميت چکيده و چکيده نويسي واقف سازد و فرآيندي عملي را براي نوشتن يک چکيده ي مؤثر معرفي کند

براي نويسنده اي که مقاله اي را مي نگارد ،نوشتن چکيده اي براي آن مقاله ،به نظر کاري ساده و پيش پا افتاده مي نمايد .متأسفانه برخي نويسندگان مقالات ،توجه لازم را به اهميت چکيده نداشته ،براي نوشتن آن وقت لازم را مصروف نمي دارند و هنگام ارائه مقاله به مجله ،صرفاً براي رفع تکليف ،چند جمله اي را بدون صرف وقت لازم به روي کاغذ مي آورند ؛در حالي که ،چکيده يک مقاله ،معرف مقاله و نويسنده ي مقاله است .در دنياي امروز که با انفجار اطلاعات مواجه ايم ،خواننده ،محقق ناچار به گزيده خواني است و در اين راه قطعاً ابتدا چکيده را مي خواند و سپس تصميم مي گيرد اصل مقاله را بخواند يا نخواند ؛لذا لازم است نويسنده توجه کافي به نوشتن چکيده مبذول دارد و در صورت نياز،براي اين کار آموزش ببيند و به تمرين بپردازد زيرا که چکيده نويسي با نگارش معمولي فرق دارد و مستلزم آموزش و يادگيري است (مهدوي 1367).مقاله ي حاضر سعي دارد با نگاهي کلي به چکيده نويسي ،ويژگي هاي يک چکيده ي خوب را بر شمرد و رهنمودهايي عملي براي نوشتن يک چکيده خوب را در اختيار خواننده بگذارد .

به ادامه مطلب بروید .....


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, | 13:13 | نويسنده : dabir |

مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است. همواره انسان یک نمونه شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است. در این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید.

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.

بقیه در ادامه .......


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, | 11:4 | نويسنده : dabir |


1- روی 40 درصد شارژ کنید
تصور عمومی این است که هر چقدر تعداد دفعات شارژ بیشتر باشد، عمر باتری بیشتر خواهد شد. این تصور تا حدودی درست است اما باتری‌های امروزی محدودیت زیادی در تعداد دفعات شارژ ندارند اما نسبت به باقی‌مانده شارژ حساس هستند. بهتر است زمانی که 40 درصد از شارژ باقی‌ مانده گوشی را مجددا شارژ کنید.

2- لرزش را خاموش کنید
استفاده از لرزشگر(ویبره) گوشی، انرژی بیشتری نسبت به صدای زنگ مصرف می‌کند. معمولا افراد از این دو روش به صورت همزمان استفاده می‌کنند که این‌کار باعث کاهش شارژ باتری خواهد شد. می‌توانید ویبره را فقط برای حالت سکوت انتخاب کنید و در شرایط عادی از زنگ استفاده کنید.

به ادامه بروید ...........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:, | 10:56 | نويسنده : dabir |

       

 

نقش موس به عنوان یک ابزار اساسی برای کار با کامپیوتر بر هیچ کس پوشیده نیست. برای خواندن این متن در شما روی آن کلیک کرده اید و اکنون در حال اسکرول به بالا و پایین هستید. هنگام کار با کامپیوتر شما وابستگی زیادی به موس دارید. ۲۰ سال قبل این وابستگی ۱۰۰ درصد بود (اگر موس نداشتید نمی توانستید با کامپیوتر کار کنید.)، ۵ سال قبل وابستگی ۸۰ درصد بود و اکنون این مقدار به کمتر از ۵۰ درصد افت کرده است. علت این افت، پیدا شدن تاچ پد و سایر سطوح لمسی بوده است. اما طراحان همچنان با جدیت در حال کار روی موس ها هستند. زیر آنها در نرم افزارهای طراحی مانند فوتوشاپ و... بسیار بهتر و سریع تر عمل می کنند.

به ادامه بروید .........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:, | 10:43 | نويسنده : dabir |

هنوز برای از راه رسیدن عینک گوگل باید صبر کنیم اما تا آن زمان می توانید عینک تمام اچ دی Silicon Micro Display را بخرید که به صورت تجاری وارد بازار شده است. این عینک که مدل ST1080 نام دارد می تواند تصاویر دو بعدی و سه بعدی را درست در مقابل چشمتان و آن هم با کیفیت 1080p قرار بدهد. ضمن اینکه اجازه دیدن از ورای عینک را هم به صورت واقعیت افزوده به شما خواهد داد (شبیه عینک گوگل) البته فقط با ۱۰ درصد شفافیت و فراموش نکنید که این عینک قابلیت ردیابی حرکات سر را ندارد. بنابراین با حرکت دادن سر، تصاویر را جابجا نمی کند. وزن این عینک ۱۸۰ گرم است و وقتی آن را به چشم میزنید تصویری معادل یک نمایشگر ۱۰۰ اینچی در مقابل چشم شما ایجاد می کند. برای تامین انرژی هم می توانید آن را به دو پورت یو اس بی کامپیوتر متصل کنید یا اینکه از باطری خارجی قابل حمل آن استفاده کنید. نمایشگر پوشیدنی ST1080 با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می رسد. هنوز گران است. اما به نظر می رسد تا چند ماه آینده باید منتظر مدل های متنوعی از این فناوری باشیم.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:, | 10:42 | نويسنده : dabir |

در حالی که رقابت بین موتورهای جستجو از گذشته های دور بازار داغی داشته است. ( Alta Vista و Hotbot را به یاد بیاورید.) گوگل پادشاه این رقابتها بوده است و با اطمینان می توان گفت بزرگتر همیشه حکمرانی می کند.
 
اگر شما تنها به اعتبار نمامتان تکیه بزنید و پیشرفت نکنید مترادف و هم معنی واژه ی "جستجو در اینترنت" نمی شوید. حتی اگر برخی از دانشمندان بر این عقیده باشند به دلیل تمرکز گوگل بر روی دیگر خدماتش کیفیت جستجو گرش در حال کاهش است.
 
با این وجود، شما همچنان از گوگل استفاده می کنید، اینگونه نیست؟ و آیا فکر می کنید که به بهترین نحو از تمامی امکانات آن استفاده می کنید؟ تایپ کردن یک کلمه یا عبارت و جستجوی آن روش مناسبی است. این روش بهتر هم می شود اگر عبارت را در نشانه نقل قول قرار دهید، که گوگل به دنبال کل آن عبارت بگردد. اما کارهای بسیار دیگر نیز وجود دارد، که می توانید انجام دهید. گوگل بیش از یک دهه را صرف خلق مهارتهای جدید بوده است تا به شما کمک کند که جستجو بهتری را داشته باشید.
 
با این پنج نکته، شما قادر خواهید بود که با یافتن اطلاعات بسیار کمیاب یا از دست رفته به مدت طولانی که هیچ فرد دیگری قادر به یافتن آنها نبوده، دوستانتان را مات و مبهوت کنید. حتی اطلاعات روزمره مانند اینکه الان ساعت چند است جزو ابزارهای قدرتمند گوگل هستند.
 
این پنج نکته عبارتند از:
به ادامه بروید .........

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:, | 10:27 | نويسنده : dabir |

در این مقاله ما قصد داریم برخی از مهمترین میانبر های صفحه کلید ارائه شده در ویندوز را خدمت شما معرفی نمائیم. برخی از این موارد را خیلی ها به خوبی شناخته و به طور منظم از آن استفاده می کنند اما برخی از آنها نیز ممکن است برای شما اولین بار باشد که معرفی می شود و قبلا آن را نمی دانستید!

هنگامی که پای کامپیوتر به میان می آید هر کسی نیاز به سرعت بالا و انجام شدن هر چه سریع تر کارها دارد. برای مثال زیاد اتفاق می افتد که کارمندان در ادارات تحت فشارکارفرمایان یا رئیس خود قرار بگیرند که کاری را سریع تحویل دهند، و غیره. در این صورت، همیشه دانستن و استفاده از میانبرهای صفحه کلید (Keyboard shortcuts  به معنی انجام فرامین متداول با کلید های ترکیبی صفحه کلید رایانه به جای استفاده از منوها و راست کلیک کردن) می تواند نقش موثری در افزایش سرعت کار و بهره وری بالا تر داشته باشد. به این ترتیب صدها نوع میانبر صفحه کلید های به طور کلی به وجود آمده و حتی میانبرهای صفحه کلید برای هر نرم افزاری به طور مجزا وجود دارد.
در این مقاله ما قصد داریم برخی از مهمترین میانبر های صفحه کلید ارائه شده در ویندوز را خدمت شما خوانندگان گرامی معرفی نمائیم. برخی از این موارد را خیلی ها به خوبی شناخته و به طور منظم از آن استفاده می کنند اما برخی از آنها نیز ممکن است برای شما اولین بار باشد که معرفی می شود و قبلا آن را نمی دانستید!

به ادامه بروید .......


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:, | 10:13 | نويسنده : dabir |

پروتکل ECE چیست ؟

تبادل الکترونیکی مکاتبات  (Electronic Crospandence Exchange) یا بطور مخفف ECE یکی از پروتکل هایی است که  توسط تعدادی از شرکت های تولید کننده اتوماسیون در ایران در سال 1383 پیشنهاد و مورد استقبال دیگر شرکت ها قرار گرفته است. در واقع پیش از تدوین این پروتکل بسياري از سازمانها که از سيستم مكانيزه مكاتبات اداري براي ثبت و پيگيري مكاتبات خود استفاده مي‌کردند به هنگام ارتباط با سازمان های بیرونی مجبور بودند که برگشتی ناخواسته به روال کاغذی در مکاتبات داشته باشند.با تدوین  پروتكل تبادل الكترونيكي مكاتبات (ECE) این محدودیت رفع گردید.

در حال حاضر ویرایش 1.1 از این پروتکل بر اساس فایل XML و بستر وب یا ایمیل منتشر و مبنای استفاده برای همگان می باشد

به ادامه بروید ........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 11:14 | نويسنده : dabir |

نام این بدافزارها به ماجرای تسخیر تروا توسط یونان برمی گردد، که با ساختن یک اسب چوبی و مخفی شدن درون شکم آن به شهر تروا نفوذ کرده و آن را به تصرف خود درآوردند. در این داستان اسب تروا نقش یک بدافزار را دارد و شهر تروا مانند کامپیوتر کاربری است که توسط اسب تروا آلوده می شود. به همین دلیل بعضی بکار بردن کلمه «تروجان» برای بدافزار را اشتباه و کلمه «اسب تروجان» را صحیح می دانند

تروجان ها بر خلاف ویروس ها، کرم ها و … توانایی تکثیر خود را ندارند. آنها بسیار شبیه نرم افزارهای مفید و کاربردی رفتار می کنند، اما در درون خود کدهای مخفی دارند که باعث دسترسی هکر سازنده تروجان به کامپیوتر هدف (کامپیوتر آلوده شده) و به دست گرفتن کنترل آن می شوند. البته در مواردی که چند کاربر از یک کامپیوتر استفاده می کنند سطح دسترسی هکر بسته به سطح دسترسی کاربر آلوده و نوع تروجان تفاوت می کند.

شرح کامل در ادامه ....


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 10:46 | نويسنده : dabir |

مشرق،فلش مموری ها از جمله ابزارهای کامپیوتری هستند که این روزها در بازار بسیار زیاد شده اند و همچنین کاربرد بسیار زیادی نیز دارند. برای خرید این فلش مموری ها باید نکات بسیاری را دقت داشته باشید اما مهمتر از آن، نگهداری از این وسایل بسیار حساس است. در ادامه به برخی از مهمترین نکاتی که باید رعایت داشته باشید اشاره می کنیم:
*اولین نکته برای نگه داری وسایل حساس جلوگیری از ضربه خوردن آن است. بهتر است فلش مموری را در محلی قرار دهید که کمترین ضربه به آن وارد شود. ضربه های شدید می تواند باعث پاک شدن اطلاعات و یا حتی از بین رفتن کامل ان باشد.

به ادامه بروید ...........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 10:37 | نويسنده : dabir |

.

موتور جستوجوگر برای این که بتواند صفحات وب­سایت­ها  رتبه بندی کند لازم است آن ها را با هم مقایسه کند. موتورجستوجوگر برای این کار از الگوریتم خاصی استفاده می کند. این الگوریتم اهمیت یک صفحه و ارتباط محتوای آن را با عبارت جستوجو شده تعیین می­کند. موتورجستوجوگر برای این که صفحات وب­سایت ها را با هم مقایسه کند از مفاهیمی استفاده می­کند که برای همه پارامترها مقایسه عددی در نظر می­گیرد.
 
این مفاهیم عبارت­ انداز:
 
 Keyword Frequency KF & Keyword Density KD & Keyword Proximity KProx & Keyword Prominence KProm
 
 
Keyword Frequency KF :

به ادامه مطلب بروید ..........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 10:33 | نويسنده : dabir |

جام نیوز،  ویروس‌های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهمترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می‌دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod۳۲ و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند.

همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!
 
این ویروس‌ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه‌ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل‌های حفاظت شده سیستم عامل در می‌آورند و بدین صورت خود را مخفی می‌کنند تا از چنگ آنتی ویروس‌ها در امان باشند.
اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس‌ها می‌دهیم که به فایل‌های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروس‌های پنهان را کشف و پاک کند بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید.
بقیه در ادامه مطلب ...........

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 10:26 | نويسنده : dabir |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
?