وقتي كه كيس كامپيوتري را باز مي كنيد بزرگترين بردي كه داخل آن مي بينيدmotherboard  و آن بردي است كه پروسسور و رم روي آن قرار مي گيرند همه درايوهاي شما اعم از هارد ديسكCD-ROM و فلاپي درايو به وسيله يك كابل به  motherboard متصل هستند و اطلاعات درايوها و پروسسور و رم در حال انتقال هستند و اين زماني است كه برنامه اي در حال اجرا شدن باشد يا فايلي ذخيره مي شود و مانند آن. كارت هاي شبكه مودم، صدا و گرافيك به وسيله اسلات هايmotherboard  به آن وصل مي شوند و زماني كه شما در اينترنت گشت و گذار مي كنيد يا در حال اجراي يك بازي كامپيوتري هستيد يا به يك موسيقي كه ازكامپيوتر پخش مي شود گوش مي دهيد و مي توانيد برنامه هايي كه در حال اجرا است ازمانيتور ببينيد به اين معني است كه اطلاعات بين اين كارتها وmotherboard  و پروسسور در حال رد و بدل است همچنين مادربرد چند چيپ دارد كه به آنها چيپ ست وsuper I/O controller گويند و اين چيپ ها كه نقل انتقال اطلاعات بين پروسسور و ديگر اجزا راممكن مي سازند


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:, | 17:24 | نويسنده : dabir |

 

دردنیای امروز اکثر اطلاعات از طریق کانال های شبکه‌ای منتقل می‌شوند. شبکه و سیستم‌های انتقال اطلاعات مبنا و پایه کارهای روزمره ما هستند. ارتباطات تلفنی، اینترنت، شبکه‌های کوچک خانگی یا شرکتی، شبکه‌های بین بانکی،معاملات پولی تنها مثال‌هایی از این نیاز بشر هستند.

یکی از معیارهای سنجش کشورهای پیشرفته، توانایی آنها در انتقال و مخابره اطلاعات است. هر چه سرعت مخابره اطلاعات بیشتر باشد، آن کشور از صنعت،فناوری و دانش بالاتری برخوردار است. در دنیایی که زمان حرف اول را می‌زند،جنگ بر سر به دست آوردن ثانیه‌هاست.

اما به راستی شبکه چیست؟ چقدر با مفاهیم اولیه شبکه آشنایی دارید؟ در پس اتصال دو تا کامپیوتر به یکدیگر چه می‌گذرد؟

شرح در ادامه مطلب ...........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:, | 16:21 | نويسنده : dabir |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
?